Alasdair Thomson – „Nagy kiváltság, hogy napvilágra hozhatom a természetes követ”
Közzétett: Nincs kategorizálva // Közzétett 12.01.2018
Phidias görög szobrász szelleme él, és közel 2500 év után inspirálja egyik kortársunkat, akinek művészete megdöbbent és provokál. Ebben a cikkben azoknak a kortárs művészeknek a sorozatát folytatjuk, akik hihetetlen szellemeket és árnyalatokat tudnak kivonni a kőből. Alasdair Thomsonról, a skóciai születésű szobrászról beszélünk, aki világszerte híres arról, ahogyan a szövetek finomságát márványműveken ábrázolja.

Alasdair Thomson (született 1983) művészettörténeti BA diplomája után lehetőséget kap arra, hogy Mark Mennin amerikai szobrász tanítványaként dolgozzon Connecticutban, az Egyesült Államokban. 2009 óta tanulmányozza az arányszabályokat Olaszországban, Senese Scuola Edile, ahonnan 2010-ben kapja meg az érettségi oklevelét. Visszatért Skóciába, restaurátorként dolgozott, és részt vett történelmi épületek, például a St. Giles-i katedrálisok helyreállításában. és Szent Mária.
2013-ban megkapta a People's Choice Award-ot az Edinburgh-i Skót Királyi Akadémia nyílt kiállításán. Egy évvel később a vermonti West Rutlandben található Carving Studio & Sculpture Centerben emlegetik, hogy 2015-ben megkapja a Creative Edinburgh Creative Award-ot.

A Thomsonnak a világ minden táján van kiállítása, beleértve Londont, New Yorkot, Hongkongot és Edinburgh-t. Elmondása szerint a művészt nem a modern művészet érdekli, hanem a régi dolgok, valami könnyen feltételezhető, amíg klasszikus művészetet és reneszánszt tanult az Edinburghi Egyetemen.
Az Identity Collection alkotássorozat világszerte ismertté tette. A 12 alkotás márványból készült, a művésznek barátai által adományozott ruhák ihlették. A ruhák az akasztókon lógnak, és megpróbálják megragadni a mozgásban azoknak a személyiségét, akik adták neki.


Ha a márvány nőiesnek és párásnak tűnik ezekben a ruhákban, a Nike sportcipők a férfiasságot és a "sportos" márványerőt emelik ki, a dobozban lévő ing pedig az erőt és a finomságot ötvözi. Thomson művészete, nemzedékének alkotóival ellentétben, nem elsősorban kritikus, hanem a kő és a textilanyag közötti esszenciák arányára összpontosít, amit sugall. Felkérést kapunk az anyag forrása és a véges művészeti tárgy közötti különbségek elemzésére.

Egyrészt a keménység, a merevség, másrészt az alakíthatóság és a folyékonyság közötti konfliktus. Mindezek a paradoxonok a carrarai márványban rejlenek, és mindezt látványosan megmutatja Thomson tehetsége.

"Ugyanúgy öröm és zavar látni, hogy mihelyt a felesleges anyagot eltávolítják, miként válok felelőssé egy csodálatos és merev dologért, például a kőért, amely most egy puha anyag ráncaivá változik. A projekt összetettsége miatt ugyanolyan izgalommal dolgozom, mint amikor először elkezdtem szobrászni. Minden kődarabnak megvan a maga egyedi szépsége, amely évmilliók alatt alakult ki, és nagy megtiszteltetés számomra, hogy napvilágra hozhatom." Alasdair Thomson

A fotó forrása: alasdaircthomson.com, thisiscolossal.com
Megjegyzések vagy vélemények:
Jelenleg nem érkeztek megjegyzések felhasználóinktól.
Írj véleményt vagy véleményt!