Christian Lemmerz – Egy szobrász, aki képes megörökíteni az életet márványban, mint a művészet és a halál küzdelmét
Közzétett: Nincs kategorizálva // Közzétett 08.01.2020
"A művészetnek hatást kell produkálnia egy kihívásokkal teli konfrontációban. A média uralta világban, ahol a halál és a szenvedés a fő téma, művei olyan utazást jelentenek, amely keresztezi az identitást, a létezést és a létet."
A természetes kő nem csak az építőiparban használt anyag. A természetes kőről elmondhatjuk, hogy élő tanúbizonysága a múltról, a tiszta teremtésről, amelyet az emberek még mindig nem tudnak megmagyarázni. Minden töredék egy adott esemény, egy bizonyos idő, egy bizonyos helyen eredménye. Amitől a természetes kő több, mint amilyen. Csak a kreativitásodat használva láthatsz túl a nyers formáján, és a természetes kő a legismeretlenebb formákban is megszelídíthető.
Még nem döntöttük el, hogy ki volt előbb, a tojás vagy a tyúk, de nyugodtan kijelenthetjük, hogy a természetes kő mindig is az volt, még mielőtt a kereket felfedezték és az első menedékhelyeket feltalálták. Ezeknek a történeteknek, történeti töredékeknek, amelyek csak gondolat által elérhetőek voltak számunkra, egyértelmű tanújuk volt – a természetes kő –, amely szerkezetében ma is rengeteg információt és történetet hordoz. Ahogyan a múlt eseményei ámulatba ejtenek bennünket, ennek az anyagnak a kora – megközelíthetetlen a rangidőssége –, úgy állunk most fensége és a műalkotások előtt, amelyek ennek az anyagnak a természet által alkotott formája révén találják meg profilját és hangját.
Világkörüli útja során a természetes kő megmagyarázhatatlan formákat alakított ki, így az átalakulása miatt szótlan marad. Mert ismét csak alkotó szellem és ügyes kezek alakíthatnak nyers természetes követ. A kőszobrászok – kezük miatt – azok közé a látnokok közé tartoznak, akik ebben az anyagban találtak módot arra, hogy szabadon kifejezzenek egy elképzelést, egy érzést, egy kortárs értéknyilatkozatot.
Christian Lemmerz olyan művész, akinek kiterjedt munkái támogatják ennek az anyagnak az élénkségét a mindennapi valóság paradox kifejezésén keresztül, amelyet egy gyönyörű arc alá rejtünk – a tiszta anyagból, például fehér márványból készült, egyenesen siralmas szobrokat. Christian Lemmerz a művészi spektrum – látásmód és lehetőségek – szélesítésének vágya, valamint az uralkodó konvenciók tartósságának igénye és a pluralizmus követője miatt különféle anyagokat használ munkáiban – ásványgyapotot, habot, margarint vagy csokoládét és egyéb kompozitokat. olyan anyagok, amelyek közvetlenül generálnak sokkal intenzívebb hatást.
Christian Lemmerz 1959-ben született Németországban, de Dániában él. Olaszországban végzett szobrászmesterként az Accademia di Belle Arti di Carrara-ban. Bár a hangsúly a márványszobrászaton van, több művészeti területen szerzett hírnevet – a filmtől, festészettől, rajztól kezdve a performanszművészetig és az installációkig.
2017-ben, a Velencei Biennálé 57. kiadásán a Khora VR elindítja új Khora Contemporary projektjét, egy virtuális valóság kampányt, amely kifejezetten arra született, hogy a művészek olyan új forgatókönyveket alkossanak, amelyekben átfedik a pszichológiai és a fizikai dimenziókat. Christian Lemmerz egyike azoknak a művészeknek, akik a „La Apparizione” című alkotásával vesznek részt – egy olyan alkotást, amely szűk élményt ad a látogatónak Jézus Krisztus égő holttestével, amely arany vért csepegtet a néző fizikai terébe, hogy elpusztítsa a vallásosságot. sztereotípiák.
Olyan témákat közelít meg, mint a szent és bőséges, betegségek, bűnök, romlás és halál, olyan víziók, amelyeket a kőszobrászatban nem igazán találni. Mindezek a témák csak a mindennapi élet modern mítoszainak, az archetiáknak a tükörképei, melyeket ha a mélybe nézünk, rájövünk, hogy vannak dolgok, amikkel újra és újra találkozunk. A nyers kövön és a szobron túl van egy filozófia és egy nagyon erőteljes gondolkodás. Érintése egyrészt Kant, Heidegger és más filozófusok írásai, másrészt ezek a kortárs vagy történelmi eseményekből vett tabutémák között terjed.
Amiben különbözik a többi, szintén dicséretes szobrásztól, az az, hogy a klasszikus szobrászatot és a klasszikus víziókat e paramétereken túlmutató alkotása olyan tiszta anyagot, mint a fehér márvány és a groteszk előadásmódokat más organikus alkotásokkal kombinálva egy operába hoz. olyan anyagok, amelyek messze nem tisztaak. De ezek a kontrasztok azok, amelyek kiemelik az üzenetet, amelyet azért alkottak meg, hogy megállítson.
Szobrainak esztétikai élménye kihívást jelent mind az elme, mind a lélek számára. Természetes kő – fehér márvány ötvözése – Ennyire valósághű, mégis erőszakos kijelentésével érzelmi játékot teremt az anyag és a téma közötti paradoxon alapján. Lemmerz úgy alkot, serkenti, illusztrálja és provokálja a nézőt, hogy ahelyett, hogy megkülönböztetnénk magunkat, aktív részeseivé válnánk munkájának. A fő szempont mindig is az emberi lények alapvető érzelmein volt, ahol a halál, a szerelem, a hit, a szabadság és az elnyomás forog kockán.
A természetes kő minden utazással és történettel olyan nem sejtett vonásokat fejleszt ki, amelyek ebben az anyagban csak az igaz hívők számára érhetők el, hogy végre oly módon formálhassák, ami továbbad valamit. Az évtizedek óta hordozott információk mellett a természetes kő a természet remekművévé válik.
Megjegyzések vagy vélemények:
Jelenleg nem érkeztek megjegyzések felhasználóinktól.
Írj véleményt vagy véleményt!